Greenbox háttér

Ebben a cikksorozatomban a reklámfilm forgatások birodalmában szoktam időzni és mazsolázni az érdekesebbnél érdekesebb megoldások között. Sokan ismerhetitek, de azoknak szánom ezt a rövid cikket, akik még nem hallottak a Greenbox háttér előtt való forgatásokról. Remélem számukra is érdekes lesz ez a cikk.

Greenbox háttér megoldások

Biztosan mindannyian ismeritek a különféle magazin műsorok vagy éppen az időjárás jelentések képi világát. Valamilyen álló- vagy akár mozgóképpel teszik látványosabbá az amúgy sivár stúdió körülményeket, így varázsolva bármit a műsorvezetők mögé, köré. Ezt a lehetőséget Greenbox háttéra és a hozzá kapcsolódó technikai megoldások teszik lehetővé. Ugyanez a technika teszi olykor lehetővé stúdiófelvételek alapján egzotikus hátteret adni egy egy reklámképnek. Ha láttatok már rosszul beállított breenbox technikát, akkor biztosan feltűnt, hogy valami nem stimmel a háttér és az előtér fénybeállításaival és az ember ösztönösen érzi, hogy valami ellentét van a kettő sík közt. Ha jól csinálják, akkor ez az érzés fel sem merül. De mi is ez a technika?

A Greenbox háttér

Ez egy olyan Hollywoodból származó technika amit már az 1930-as években is használtak és az addig csak kék hátteret váltotta fel a zöld. Ugyanis technikusok rájöttek arra, hogy sokkal nagyobb mélységeket és színkompozíciókat képesek előállítani egy Greenbox háttér  előtt, mint korábban a Bluebox technológiával.

Greenbox háttér

Ezt követően a digitális technika fejlődésével egyre összetettebb és komplexebb vetítéseket és megoldásokat lehetett előállítani és vált gyakorlatilag világszerte elismertté és főleg, használttá.

Természetesen nem csak mozgóképek, hanem normál fényképezés során is használható ez a technika. És a technika gyors fejlődésének köszönhetően mára már nem csak a nagy film és reklámstúdiókban lehet ilyennel találkozni, hanem kisebb fotóstúdiók, mint például a G3 Stúdió www.g3studio.hu is nyújt Greenbox háttér-fotózásokat.

Amikor valaki ki szeretné terjeszteni a normál, már bocsánat, de sokszor unalmas fotózásokat, akkor csak a képzelet szab határt, hogy milyen képek készülhetnek. Legyen szó akár családi fotózásokról vagy céges csoportképekről, nincsenek határok. Hiszen a család akár egy trópusi sziget fehér homokos partjára is oda-fotózható vicces beállításokban és nagy valószínűséggel senki sem fogja megmondani, hogy nem ott készült a kép.

Hiszen a technika lényege, hogy a Greenbox háttér előtt állva, digitálisan kerül a háttér az alanyok mögé, ezzel is növelve a fotózás élményét.

De lehet egy nagy kajakkal és beleültetve a céges brigádot, akár egy vadvízi evezést is imitálni, és büszkélkedni vele, hogy milyen menő programon vett részt a céges csapat. Tényleg nem tudok olyat mondani, amit ne lehetne megvalósítani.

És annak köszönhetően, hogy most már a G3 Stúdió is nyújt Greenbox háttér fotózási lehetőségeket, ráadásul elképesztően elfogadható áron, bárki, akinek kedve támadna, részt vehet egy ilyen kalandos fényképezésen. Minden rendelkezésre áll a stúdióban, és amennyiben extra kérések, kívánságok merülnek fel, a G3 Stúdió előtt nincsen lehetetlen, igyekeznek mindent teljesíteni.
Nyugodt szívvel tudom őket ajánlani, mert mind családos, mind céges fotózásokat vittem már hozzájuk, és a megrendelők kivétel nélkül ragaszkodtak hozzá, hogy legközelebb is hozzájuk menjünk.

 

Greenbox háttér szempontok

Már feljebb emltettem egy nehézséget, ha az ember greenbox háttérrel dolgozik. Többféle eset van. Van, amikor szeretnénk hihetően eladni, hogy az a kép valóban a kivetített háttér előtt készült, vagy legalábbis nagyon fontos az esztétikai szépség. Ezek általában a reklámfotók, honlap alapanyagok, potrfólió fotózások. Ezzel szemben egy esetleges “ökörködés”-nél nem olyan nagy baj, ha egy kicsit “kilóg a lóláb”, hiszen úgysem venné senki komolyan, hogy Frédi és Bénivel grilleztünk egy vulkán tetején.

Amikor azonban számít, nagyon fontos, hogy idafigyeljünk rá, és őszintén szólva, ha épp nem életbe vágó, akkor is sokkal profibb, ha nem a kép minőségén mosolygunk, hanem a kép szereplőin, ahogy bolondoznak. Szóval, mikre figyeljünk oda, ha zöld háttérrel fotózunk?

  1. Ne fotózz domináns árnyékokat! Gyűlölni fogod magad, amikor az utómunkák során kiderül, hogy a modellek hajával majdnem azonos árnyalat a saját árnyékuk is. Használj inkább több világítótestet, vagy ne állítsd a modellt olyan közel a háttérhez.
  2. Óvakodj az egyenetlen háttérvilágítástól! Tegyük fel, hogy hozzáadtál még egy fényforrást, hogy ne vessen a modelled árnyékot, most meg van egy fényes halo az egyik oldalt, és egy fekete lyuk  a másikon. Az a jó, ha az egész háttered egyenletes színű és megvilágítású.
  3. Ha a mozgókép egybefolyt a zöld háttérrel. Igen, ez sajnos elég gyakori. A problémát az okozza, hogy az elfolyt mozdulat egybeolvad a zöld háttérrel, és az utómunka során a háttér és az elmosódott mozdulat közt nem fogsz tudni különbséget tenni. Ezt utómunkával képtelenség megmenteni, csak ha minél rövidebb záridővel, szaporábban lövöd a képeket.
  4. Ne. Lógj. Ki. A zöld háttérből! Ez nagyon magától értetődő, de a fotózás hevében, pláne, ha a modelljeid már belemelegedtek, könnyű elsiklani felette. Aztán az utómunkánál majd meggyűlik vele a bajod.

Comments are closed